Home‎ > ‎ICO News‎ > ‎

Slotcongres voor de praktijk: Leraren leren als gelijken

posted 19 May 2014, 06:29 by ICO Education   [ updated 19 May 2014, 06:29 ]
Vorig jaar startten Marieke Thurlings en Perry den Brok een grote literatuurstudie naar leraren die leren als gelijken. Deze literatuurstudie werd gesubsidieerd door de PROO (Programmaraad voor het Onderwijsonderzoek). In de literatuurstudie onderzochten we literatuur over bijvoorbeeld peer coaching, communities en peer mentoring en welke factoren een rol spelen in het succes of falen. Ook onderzochten we welke effecten dit samen leren oplevert voor de leraren, voor de leerlingen en voor de school.

Om de resultaten van deze literatuurstudie voor de praktijk bekend te maken organiseren we een slotcongres. Dit is gepland op dinsdag 30 september 2014 in Eindhoven. Het programma bestaat uit grofweg drie delen: een presentatie over de resultaten, discussie over de resultaten door een schoolleider en collega-wetenschapper en een interactief moment, waarin u zelf aan de slag gaat. Meer informatie over het slotcongres en over hoe u zich kunt aanmelden vindt u op http://llag.wikispaces.com/het+slotcongres