Doelstellingen
Literatuur
· Per onderwerp specifieke artikelen, nader te bepalen. DeelnemersPhD kandidaten uit het domein van de onderwijswetenschappen met een masterdiploma buiten de onderwijswetenschappen, die graag meer willen weten van het onderzoek naar leren en instructie DocentenPer onderwerp worden twee lectures gegeven, een basis lecture en een beyond lecture. De basislectures worden gegeven door Jos Beishuizen. Voor de beyond lecture wordt steeds een domeinexpert uitgenodigd. ProgrammaHet programma omvat acht afgeronde onderwerpen van elk 7 uur ofwel 0.25 studiepunt. De onderwerpen kunnen afzonderlijk worden gevolgd en afgesloten. Het eerste onderwerp (Perspectieven) moet in ieder geval gevolgd worden en is een instroomeis voor de volgende onderwerpen. Studenten volgen het programma volledig op afstand. Opbouw:
Acht onderwerpen 1. Perspectieven op leren en instructie: theorieën en onderzoeksparadigma’s OnderwijsvormPer onderwerp worden twee weblectures gegeven in de vorm van zogenoemde slidecasts: powerpoint of prezi presentaties met voice over. Een voorbeeld is hier te vinden. De studenten bestuderen de literatuur, volgen de weblectures en schrijven een essay van ongeveer 1500 woorden over een stelling uit een lijst die per onderwerp wordt opgegeven. In het essay wordt de stelling in het verband van de besproken begrippen en theorieën geplaatst, worden argumenten voor en tegen de stelling gepresenteerd en wordt een uitspraak over de houdbaarheid van de stelling gedaan. De coördinerend docent geeft feedback op de essays. |